torsdag 21 mars 2013

JH Collection


När jag såg Hööks JH Collection-prylar första gången i deras höstkatalog (2012) så tänkte jag WOW, så snyggt!

Allt såg så snyggt ut o lagom matchat ut, rätt färger, rätt former, rätt logga, m.m. Jag köpte ett schabrak och älskar det verkligen! Det breda kantbandet är MUMS och tillsammans med passpoalerna så var det verkligen otroligt snyggt.

Nästintill allt med JH Collection var perfekt, kunde inte bli bättre ju ;)

Sedan så kom vår-sommar katalogen, med mer JH Collection... De nya kläderna gillade jag inte alls. Schabraken såg inget vidare ut, jag tyckte att de såg lite "billiga" ut. Kläderna i höstas såg exklusiva och proffsiga ut.

De nya pikérna är inte alls snygga... asså loggan, den är jätteliten! Loggan ser alldeles för liten ut. Krympt i tvätten?? Om loggor ska vara små, så ska de synas. JHs pikéloggor syns knappt... Brodyren (på axeln/sidan) är däremot snygg, likaså färgerna på kragen och "ärmen". Men priset, 329:- för en piké... De förra pikérna var ioförsig långärmade, men de kostade bara 200:-. Jag tänker iallafall inte betala 329:- för en piké som ser lite b ut.

Ritäcket ser också lite b ut, inte riktigt min smak. Färgen var konstig och loggan för liten.

Ridbyxorna tycker jag däremot ser riktigt bra ut, gillar detaljerna vid fickorna och färgerna på ridbyxorna.

Nu har jag klagat tillräckligt på Hööks, men egentligen så tycker jag att Hööks har riktigt bra prylar, med riktigt bra kvalité. 


Jag fick också hem ett JH Collection-blad med nyheter för några dagar sedan, och måste verkligen hissa varenda pryl. Ridbyxorna såg lite väl ljusa ut, men det är nog egentligen riktigt snyggt när man rider.

Jag gillar verkligen Hööks, tro inte nåt annat, det var bara några enstaka produkter som jag inte gillade ;)


/ Madde



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar